Rabu, 24 Januari 2018

Post Exam

Alhamdulillah ala kulli hal.

selamat pergi dan balik. perginya hujan renyai, balik pun hujan renyai. mujur setelah itu masih bercuti. 

first semester la katakan. ana ambil kos pengajian jarak jauh(pjj).
ada 4 subjek yang nak kena habiskan silibusnya dalam 5 kali kontak, lebih tepat 4hari setengah untuk setiap subjek. setiap subjek bukan cuma ada 4-5 chapter.. hmm..

Subjek:
1. Cell and Human Genetics
2. Anatomy and Physiology II
3. Technical English I
4. Tamadun Islam dan Tamadun Asia(TITAS)

Orang cakap, setiap subjek itu terasnya adalah pada peperiksaan akhir di setiap penghujung semester. Jujur, ana terasa juga bahangnya dengan perasaan yang masih belum dapat adapt keadaan pjj. ni adalah first experience kot. hahah. not bad  la perasaan ni. as a result, memang ana x la mengharapkan keputusan yang cemerlang gemilang dan terbilang first sem ni. first sem lebih kepada proses penyesuaian diri dengan keadaan baik bersama suasana pembelajaran dan juga ahli kelas. 

Perasaan cuak juga dengan final exam, sebab semua orang xnak fail. masa nak exam memang xtahu berapa carry mark(markah yang dikumpul sebelum final). bila lepas exam, lecturer pakat nak bagitahu. alhamdulillah, ada la harapan untuk lulus tu. huhuk.

cuti dari kuliah cuma sebulan. then masuk semester kedua. insyaALLAH semester yang akan datang ni, kena lah bersungguh2. cari group mate yang terbaik. 

cabaran untuk yang ambil kos pjj. hmm, masa adalah suatu cabaran yang paling genting.

mohon doanya~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan