Rabu, 7 Januari 2009

RINTIHAN HAMBA...

Maafkan aku Ya RABB
Kerana selalu ingkar kepadaMU
Namun apa dayaku
Aku insan yang begitu kerdil
Tidak tahan dengan hasutan syaitan

Wahai penciptaku
Ku mohon padaMu
Agar diberi petunjuk
Untuk menangkis segala hasutan
Supaya aku sentiasa di jalan yang ENGKAU redhai

Ya Allah
Bantulah hambaMU ini
Kerana dengan izinMU jua
Ku dapat melawan serta mempertahankan diri
Daripada bisikan asmara
Dari syaitan yang ENGKAU laknati

Duhai penciptaku
Janganlah ENGKAU lahirkan perasaan hasad dalam diriku
Kerana hasad adalah
Perasaan yang bisa merobek imanku
Perasaan yang mampu menganiaya orang lain
Perasaan yang boleh menjadikan aku anak yang derhaka pada orang tuaku
Dan perasaan yang membuatkan aku tidak mengenaliMU

Ya RABB
Jadikan aku hambaMU yang beriman
Jadikan aku anak yang menurut kata orang tuaku
Jadikan aku insan yang berguna pada agamaku
Jadikan aku orang yang sentiasa bersyukur atas segala nikmatMU
Serta sentiasa mengingatiMU
Agar aku bisa berdampingan dengan kekasihMU
Yakni rasul junjungan Nabi Muhammad SAW di syurga yang abadi...

Maka
Aku mohon agar diperkenankan
Permohonanku ini...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan